Monday, January 21, 2008

BRUNEI DARUSSALAM - ABODE OF PEACE




















Setiap kali pulang dari bekerja, sebelum aku balik terus kerumah aku lebih dulu akan melencongkan arah ku menuju ke Bandar Seri Begawan. Entah kenapa aku lebih suka ronda - ronda keBSB setiap kali balik kerja. Aku akan rasa puas selepas aku meronda BSB, biarpun pada dasarnya aku tiada tujuan lain untuk keBSB, tapi mungkin ianya adalah tempat aku sejak aku kecil dan remaja dulu sering melalui tempat ini untuk pulang kerumah, jadi kerana sudah terbiasa ianya menjadi tabiat pada ku. Namun aku akui aku akan rasa rindu jika aku tidak turun keBSB dalam jangka masa yang agak lama, pastinya aku akan turun keBSB jua untuk melihat apa yang berlaku.

Untuk Shopping juga, jika orang lain suka kawasan Gadong untuk membeli belah, berbeza dengan aku, aku llebih suka untuk shopping diYayasan, kerana bagiku ianya mudah dan tidak mudah terperangkap dengan JAM. Dan lagi keadaannya pun mungkin agak sama jika dilihat pada barang yang dikehendaki. Sebab itulah dikalangan kawan - kawan ku aku terkenal dengan jolokan kaki BSB.

No comments: